Skov | Have | Park

Et ERP-system anbefalet af brancheforeningen Skov-have-park

Vores løsning er udviklet til at hjælpe dig med at holde styr på dine salgsordrer, dit værksted og dine kunder.

Vores løsning omfavner de vigtigste elementer, du har brug for

Cloud Retail Systems har udviklet en unik Sapera-løsning i samarbejde med Peter Madsen (fra Ingvard Madsen) og Mads Bach (fra København Maskinservice), som er bestyrelsesmedlemmer i brancheforeningen.

Resultatet blev en totalløsning til skov-have-park branchen med omfattende moduler som Finans, POS, Lagerstyring, Webshop, Ordrestyring, Værksted (app).

Sapera er et stærkt og komplet forretningssystem, hvor alle dine data og forretningsaktiviteter er samlet ét sted. Sig farvel til ineffektive integrationer og vedligeholdelse af data i forskellige systemer. Nu kan du opnå bedre overblik og få enestående indsigter, der kan hjælpe dig med at tage datadrevne beslutninger i din forretning. Har du brug for support, behøver du kun at kontakte én IT-leverandør.

Over 20 butikker i skov-have-park branchen anvender Sapera i dag

“Jeg er ekstremt tilfreds med Sapera og Sapera Webshop. Det nye ERP-system har givet os betydeligt bedre overblik, idet alle vores forretningsoplysninger, finansielle aktiviteter, produkt- og kundedata samt andre relevante data nu er samlet ét sted. Dette har været en enorm fordel, både for mig og for de øvrige medarbejdere, der nu oplever en lettere arbejdsbyrde.”

Kristian Utoft, indehaveren af Aagaard Maskiner & Udlejning

“Én af de helt store gevinster vi har fået er at vi har fået styr på vores lagerstyring. Vi havde praktisk talt ikke lagerstyring før, og egentlig heller ikke decideret ordrestyring. Med håndskrevne arbejdskort kunne det fra tid til anden ske der var ordrer vi ikke fik faktureret, hvis arbejdskortet ved et uheld blev væk inden den manuelle bogføring. Dette sker ikke længere, da hele processen er blevet digitaliseret, og fejlkilderne deraf elimineret.” 

Annette Juhl Taldorf, regnskabsansvarlig

ERP-brancheløsning, der sparer virksomheden over 80 arbejdstimer om måneden

Vi sætter pris på at have en samarbejdspartner, der altid er klar til at yde support. Samarbejdet med Cloud Retail Systems har været fremragende, og de har givet os omfattende support både under og efter implementeringen af Sapera. Vi føler os aldrig ladt i stikken. 

Peter Madsen, indehaver Ingvard Madsen

Smartere ordrestyring, mere effektiv service og bedre kundeoplevelser med Sapera

“Sapera er den eneste brancheløsning til skov-have-park-forretninger og maskinforretninger, så det er bedre tilpasset vores forretningsbehov end andre ERP-systemer. Vi har nu mulighed for at integrere flere af vores forretningsprocesser i ét system, hvilket har givet os bedre overblik og gjort os mere effektive.”

Allan Vejvad, indehaver Motorcentrum

Spændende funktioner - skræddersyet efter dine behov

Historik på produktet - stelnummer
produkthistorik-skov have park

Få de rette informationer eller data koblet på produktet i dit system.

På den måde kan du altid slå op hvornår den blev indkøbt, hvornår den blev solgt, hvornår den fik skiftet dele, hvornår den fik foretaget serviceeftersyn, samt meget mere.

Arbejdskort
Ordrestyring med skræddersyede arbejdskort

Du kan vælge hvilken ordretype som du vil arbejde ud fra. Eksempelvis “Reparation”, “Salg” mfl. For der vil nemlig være forskellige behov for felter – alt afhængig af hvilken ordretype der er tale om.  Du kan vælge mellem nogle foruddefinerede skabeloner, men du kan også oprette dine egne, som giver mening for din arbejdsgang.

Overblik over timeforbrug på arbejdskort
Tidsregistrering i ordrestyringsmodulet

Ved hjælp af tidsregistrering på arbejdskortene, kan du hurtigt danne dig et overblik over timeforbruget på dine arbejdskort. Det kan trækkes ud på månedsbasis, pr. opgavetype, pr. medarbejder – mulighederne er mange.

App (til iOS eller Android)

Via app’en kan du benytte “Start/Stop” funktionen i forhold til timeforbrug, og nemt danne dig et overblik over timeforbruget.

Manglende varer på arbejdskort

Når der opstår en situation hvor en opgave på et arbejdskort mangler varer, kan du nemt genbestille de pågældende varer, og samtidig koble dem på dit arbejdskort.

På den måde får du automatisk besked når de er kommet på lager, hvilken arbejdskort der venter på varerne.

App til udkørende medarbejdere
automatisk kundekommunikation

App’en giver udkørende medarbejdere alle deres opgaver/arbejdskort lige ved hånden på deres mobiler. Der kan foretages registreringer – eks. af timer, materialer, billeder, samt der kan færdigmeldes til fakturering.

Lønsomhed
benchmarking

En anden feature der er indbygget er at du kan få nogle vigtige detaljer om din lønsomhed. Du kan sammenligne denne på tværs af de enkelte butikker, ud fra forskellige benchmarks.

Lønsomheden kan splittes op på leverandører, varer eller produktgrupper, kunder eller kundegrupper og servicetyper.

Historik på maskinen - stelnummer

Få de rette informationer eller data koblet på maskinen i dit system.

På den måde kan du altid slå op hvornår den blev indkøbt, hvornår den blev solgt, hvornår den fik skiftet dele, hvornår den fik foretaget serviceeftersyn, samt meget mere.

Arbejdskort
Ordrestyring med skræddersyede arbejdskort

Du kan vælge hvilken ordretype som du vil arbejde ud fra. Eksempelvis “Reparation”, “Salg” mfl. For der vil nemlig være forskellige behov for felter – alt afhængig af hvilken ordretype der er tale om.  Du kan vælge mellem nogle foruddefinerede skabeloner, men du kan også oprette dine egne, som giver mening for din arbejdsgang.

Overblik over timeforbrug på arbejdskort
Tidsregistrering i ordrestyringsmodulet

Ved hjælp af tidsregistrering på arbejdskortene, kan du hurtigt danne dig et overblik over timeforbruget på dine arbejdskort. Det kan trækkes ud på månedsbasis, pr. opgavetype, pr. medarbejder – mulighederne er mange.

App (til iOS eller Android)

Via app’en kan du benytte “Start/Stop” funktionen i forhold til timeforbrug, og nemt danne dig et overblik over timeforbruget.

App’en giver udkørende medarbejdere alle deres opgaver/arbejdskort lige ved hånden på deres mobiler. Der kan foretages registreringer – eks. af timer, materialer, billeder, samt der kan færdigmeldes til fakturering.

En anden feature der er indbygget er at du kan få nogle vigtige detaljer om din lønsomhed. Du kan sammenligne denne på tværs af de enkelte butikker, ud fra forskellige benchmarks.

Lønsomheden kan splittes op på leverandører, varer eller produktgrupper, kunder eller kundegrupper og servicetyper.

Når der opstår en situation hvor en opgave på et arbejdskort mangler varer, kan du nemt genbestille de pågældende varer, og samtidig koble dem på dit arbejdskort.

På den måde får du automatisk besked når de er kommet på lager, hvilken arbejdskort der venter på varerne.

Du kan reservere betalingen for en service eller en vare, som automatisk trækkes fra kundens kort – når servicen er udført eller varen er kommet hjem. På den måde undgår du at “brænde inde” med en vare, eller udføre service du ikke får betaling for.

Vi ved at der er ikke to bogholdere der er ens i forhold til ønsker, så derfor gør vi meget ud af at posteringskladderne kan opsættes fuldstændig individuelt i forhold til rækkefølge, arbejdsgange eller visninger – som din bogholder måtte efterspørge.

Trin for trin til en skræddersyet omnichannel løsning

Udviklet i Danmark

Vi har selv udviklet alle modulerne, og tager således også fuld ansvar for hele løsningen. Du behøver således kun at ringe til én leverandør – du vil aldrig blive fanget imellem flere forskellige leverandører, som ikke kan blive enige om hvor en evt. fejl er placeret.

lightbulb 3pt 150x150

Omfattende og alsidig funktionalitet

Brancheløsningen har funktioner der giver dig et detaljeret overblik over maskinehistorik via stelnummer-styring. Se eksempelvis servicehistorik, reservedelshistorik, salgsoplysninger og meget andet. Du kan også uploade billeder af reparationer og gemme på produktet.

checkmark streg crs 3pt 150x150 ny

Vi er anerkendte i branchen

Vi har mange Skov | Have | Park – forhandlere som kunder – både små og store. Nogle af de største spillere på markedet er kunder hos os – heriblandt  Ingvard Madsen og Aagaard Maskiner & Udlejning.

Find ud af, om Sapera er den rigtige løsning for dig!

Lad os tage en uforpligtende snak om ERP-systemer og brancheløsninger.

Find ud af, om Sapera er den rigtige løsning for dig!

Lad os tage en uforpligtende snak om ERP-systemer og brancheløsninger.