Maskinhandlere
Anerkendt i branchen
Vi bygger et ERP-system til dig med de moduler og services, som du har brug for.
Vores løsning omfavner de vigtigste elementer, du har brug for
Vores løsning omfavner de vigtigste elementer du skal bruge for at kunne yde en god service overfor dine kunder, og de kan til hver en tid tilpasses således din virksomhed understøttes – både nu og i fremtiden.
Vores brancheløsning til maskinhandlere er udviklet til at hjælpe dig med at holde styr på dit lager, webshop, kassesystem, salgsordrer, regnskab og værksted – i ét omnichannel ERP-system.
Skalerbarhed og fleksibilitet er en vigtig aspekt af vores koncept, så uanset om størrelsen og behov, har vi en løsning til dig, og der er rigelig mulighed for tilpasninger, hvis din virksomhed vokser.
Automatisér dine arbejdsgange, og øg effektiviteten.
Cases og referencer
Et langt bedre arbejdsværktøj for vores montører
“Vi valgte Sapera da vi stod overfor at skulle skalere op. Det der var vigtigt var at vi kunne slippe for flere systemer, men kunne have det hele i et. Det var samtidigt vigtigt at der ikke var nogen begrænsninger for udvikling, skalering og nye funktioner. Vi har været med på hele Sapera-rejsen, og Cloud Retail Systems’ Udviklingsafdeling har været skarpe og virkelig lagt sig i selen for at få systemet til at fungere i alle hjørner.”
Mads Bach, indehaver
Smartere ordrestyring, mere effektiv service og bedre kundeoplevelser med Sapera
“Sapera er den eneste brancheløsning til skov-have-park-forretninger og maskinforretninger, så det er bedre tilpasset vores forretningsbehov end andre ERP-systemer. Vi har nu mulighed for at integrere flere af vores forretningsprocesser i ét system, hvilket har givet os bedre overblik og gjort os mere effektive.”
Allan Vejvad, indehaver Motorcentrum
Historik på maskinen - stelnummer
Få de rette informationer eller data koblet på maskinen i dit system.
På den måde kan du altid slå op hvornår den blev indkøbt, hvornår den blev solgt, hvornår den fik skiftet kæde, hvornår den fik foretaget serviceeftersyn, samt meget mere.
Arbejdskort
Du kan vælge hvilken ordretype som du vil arbejde ud fra. Eksempelvis “Reparation”, “Salg” mfl. For der vil nemlig være forskellige behov for felter – alt afhængig af hvilken ordretype der er tale om. Du kan vælge mellem nogle foruddefinerede skabeloner, men du kan også oprette dine egne, som giver mening for din arbejdsgang.
Tilpasning til bogholder
Vi ved at der er ikke to bogholdere der er ens i forhold til ønsker, så derfor gør vi meget ud af at posteringskladderne kan opsættes fuldstændig individuelt i forhold til rækkefølge, arbejdsgange eller visninger – som din bogholder måtte efterspørge.
Manglende varer på arbejdskort
Når der opstår en situation hvor en opgave på et arbejdskort mangler varer, kan du nemt genbestille de pågældende varer, og samtidig koble dem på dit arbejdskort.
På den måde får du automatisk besked når de er kommet på lager, hvilken arbejdskort der venter på varerne.
Automatisk kundekommunikation
Når du har solgt en maskine kan du opsætte et kommunikationsflow. Fx serviceindkaldelse, nyheds-SMS eller kundetilfredshed.
Lønsomhed
En anden feature der er indbygget er at du kan få nogle vigtige detaljer om din lønsomhed. Du kan sammenligne denne på tværs af de enkelte butikker, ud fra forskellige benchmarks.
Lønsomheden kan splittes op på leverandører, varer eller produktgrupper, kunder eller kundegrupper og servicetyper.
Trin for trin til en skræddersyet omnichannel løsning
Udviklet i Danmark
Vi har selv udviklet alle modulerne, og tager således også fuld ansvar for hele løsningen. Du behøver således kun at ringe til én leverandør – du vil aldrig blive fanget imellem flere forskellige leverandører, som ikke kan blive enige om hvor en evt. fejl er placeret.
Omfattende og alsidig funktionalitet
Brancheløsningen har funktioner der giver dig et detaljeret overblik over maskinehistorik via stelnummer-styring. Se eksempelvis servicehistorik, reservedelshistorik, salgsoplysninger og meget andet. Du kan også uploade billeder af reparationer og gemme på maskinen.
Vi er anerkendte i branchen
Vi har mange maskinhandlere som kunder – både små og store. Nogle af de største spillere på markedet er kunder hos os.
Historik på maskinen - stelnummer
Få de rette informationer eller data koblet på maskinen i dit system.
På den måde kan du altid slå op hvornår den blev indkøbt, hvornår den blev solgt, hvornår den fik skiftet dele, hvornår den fik foretaget serviceeftersyn, samt meget mere.
Arbejdskort
Du kan vælge hvilken ordretype som du vil arbejde ud fra. Eksempelvis “Reparation”, “Salg” mfl. For der vil nemlig være forskellige behov for felter – alt afhængig af hvilken ordretype der er tale om. Du kan vælge mellem nogle foruddefinerede skabeloner, men du kan også oprette dine egne, som giver mening for din arbejdsgang.
Manglende varer på arbejdskort
Når der opstår en situation hvor en opgave på et arbejdskort mangler varer, kan du nemt genbestille de pågældende varer, og samtidig koble dem på dit arbejdskort.
På den måde får du automatisk besked når de er kommet på lager, hvilken arbejdskort der venter på varerne.
Find ud af, om Sapera er den rigtige løsning for dig!
Lad os tage en uforpligtende snak om ERP-systemer og brancheløsninger.
Vi ved at der er ikke to bogholdere der er ens i forhold til ønsker, så derfor gør vi meget ud af at posteringskladderne kan opsættes fuldstændig individuelt i forhold til rækkefølge, arbejdsgange eller visninger – som din bogholder måtte efterspørge.
Når du har solgt en maskine kan du opsætte et kommunikationsflow. Fx serviceindkaldelse, nyheds-SMS eller kundetilfredshed.
En anden feature der er indbygget er at du kan få nogle vigtige detaljer om din lønsomhed. Du kan sammenligne denne på tværs af de enkelte butikker, ud fra forskellige benchmarks.
Lønsomheden kan splittes op på leverandører, varer eller produktgrupper, kunder eller kundegrupper og servicetyper.
Find ud af, om Sapera er den rigtige løsning for dig!
Lad os tage en uforpligtende snak om ERP-systemer og brancheløsninger.