Cykelbranchen
Cykelbranchen



























Anbefalet af brancheforeningen Danske Cykelhandlere
Trin for trin til en skræddersyet omni-channel løsning

Gratis support
Support udgør rygraden i vores forretning og danner fundamentet for et stærkt samarbejde med vores kunder. Vi tilbyder dansk telefonisk support til alle vores kunder. Vi sidder klar til at give sparring og videreudvikle systemet i takt med ændringer i forretningens struktur, drift og størrelse, samt i takt med den digitale omstilling og lovmæssige krav.
Et ERP-system anbefalet af brancheforeningen Danske Cykelhandlere
Vores butikssystem omfavner de vigtigste elementer, du har brug for
Sapera er et stærkt og komplet forretningssystem, hvor alle dine data og forretningsaktiviteter er samlet ét sted. Sig farvel til ineffektive integrationer og vedligeholdelse af data i forskellige systemer. Nu kan du opnå bedre overblik og få enestående indsigter, der kan hjælpe dig med at tage datadrevne beslutninger i din forretning. Har du brug for support, behøver du kun at kontakte én IT-leverandør.
Vores brancheløsning til cykelhandlere er udviklet til at hjælpe dig med at holde styr på dit lager, webshop, kassesystem, salgsordrer, regnskab og værksted – i ét omnichannel ERP-system.
Vi bygger et ERP-system til dig med de moduler og services, som du har brug for.
Skalerbarhed og fleksibilitet er en vigtig aspekt af vores koncept, så uanset om størrelsen og behov, har vi en løsning til dig, og der er rigelig mulighed for tilpasninger, hvis din virksomhed vokser.
Automatisér dine arbejdsgange, og øg effektiviteten.
Over 40 cykelforhandlere anvender Sapera i dag

Vi møder mange forskellige udfordringer i vores dagligdag, så derfor er det vigtigt at have et fleksibelt system, som kan favne mange arbejdsopgaver – og det har vi i dén grad fået med SAPERA.
Ulrik Kluge, Cykel-mekanikeren.dk

Vi har brugt Sapera siden december 2020, og vi er rigtig tilfredse med løsningen. Systemet gør vores hverdag meget nemmere.
Rikke Jensen, Brotorvets Cykler

Vi er rigtig tilfredse
“Vi har fået en bedre lagerstyring, og der er mange funktioner – store som små der virker rigtig godt. Det integrerede modul med SMS- og mailudsendelser fungerer rigtig godt og hjælpe os med kommunikationen til vores kunder. Der er også nogle gode funktioner relateret til vores brug af arbejdskort – eks. hvis man indleverer flere cykler til service på én gang – så skal vi kun oprette ét arbejdskort, hvilket vi ikke kunne i vores tidligere løsning. Dette sparer en del tid, og er meget brugervenligt. Generelt er vi meget tilfredse med CRS og Sapera-løsningen og vi er glade for de personer der sidder på den anden side af telefonen hvis vi ringer ind og har brug for hjælp.”
Peter Jensen, indehaver Jupiter Ekstra

Spændende funktioner - skræddersyet efter dine behov
Historik på cyklen - stelnummer

Få de rette informationer eller data koblet på cyklen i dit system.
På den måde kan du altid slå op hvornår den blev indkøbt, hvornår den blev solgt, hvornår den fik skiftet kæde, hvornår den fik foretaget serviceeftersyn, samt meget mere.
Arbejdskort

Du kan vælge hvilken ordretype som du vil arbejde ud fra. Eksempelvis “Reparation”, “Salg” mfl. For der vil nemlig være forskellige behov for felter – alt afhængig af hvilken ordretype der er tale om. Du kan vælge mellem nogle foruddefinerede skabeloner, men du kan også oprette dine egne, som giver mening for din arbejdsgang.
Manglende varer på arbejdskort

Når der opstår en situation hvor en opgave på et arbejdskort mangler varer, kan du nemt genbestille de pågældende varer, og samtidig koble dem på dit arbejdskort.
På den måde får du automatisk besked når de er kommet på lager, hvilken arbejdskort der venter på varerne.
Vi ved at der er ikke to bogholdere der er ens i forhold til ønsker, så derfor gør vi meget ud af at posteringskladderne kan opsættes fuldstændig individuelt i forhold til rækkefølge, arbejdsgange eller visninger – som din bogholder måtte efterspørge.
Når du har solgt en cykel kan du opsætte et kommunikationsflow. Fx serviceindkaldelse, nyheds-SMS eller kundetilfredshed.
En anden feature der er indbygget er at du kan få nogle vigtige detaljer om din lønsomhed. Du kan sammenligne denne på tværs af de enkelte butikker, ud fra forskellige benchmarks.
Lønsomheden kan splittes op på leverandører, varer eller produktgrupper, kunder eller kundegrupper og servicetyper.
Historik på cyklen - stelnummer

Få de rette informationer eller data koblet på cyklen i dit system.
På den måde kan du altid slå op hvornår den blev indkøbt, hvornår den blev solgt, hvornår den fik skiftet kæde, hvornår den fik foretaget serviceeftersyn, samt meget mere.
Arbejdskort

Du kan vælge hvilken ordretype som du vil arbejde ud fra. Eksempelvis “Reparation”, “Salg” mfl. For der vil nemlig være forskellige behov for felter – alt afhængig af hvilken ordretype der er tale om. Du kan vælge mellem nogle foruddefinerede skabeloner, men du kan også oprette dine egne, som giver mening for din arbejdsgang.
Tilpasning til bogholder

Vi ved at der er ikke to bogholdere der er ens i forhold til ønsker, så derfor gør vi meget ud af at posteringskladderne kan opsættes fuldstændig individuelt i forhold til rækkefølge, arbejdsgange eller visninger – som din bogholder måtte efterspørge.
Manglende varer på arbejdskort

Når der opstår en situation hvor en opgave på et arbejdskort mangler varer, kan du nemt genbestille de pågældende varer, og samtidig koble dem på dit arbejdskort.
På den måde får du automatisk besked når de er kommet på lager, hvilken arbejdskort der venter på varerne.
Automatisk kundekommunikation

Når du har solgt en cykel kan du opsætte et kommunikationsflow. Fx serviceindkaldelse, nyheds-SMS eller kundetilfredshed.
Lønsomhed

En anden feature der er indbygget er at du kan få nogle vigtige detaljer om din lønsomhed. Du kan sammenligne denne på tværs af de enkelte butikker, ud fra forskellige benchmarks.
Lønsomheden kan splittes op på leverandører, varer eller produktgrupper, kunder eller kundegrupper og servicetyper.
Andre nyttige og relevante funktioner for cykelhandlere
Abonnementsstyring med Sapera
Abonnementsmodellen er blevet en populær forretningsmodel for mange virksomheder, både inden for detailhandel og servicebranchen. Uanset hvilken type abonnement du har brug for, giver Sapera dig mulighed for at administrere det hele fra én brugervenlig platform.
Automatisér serviceindkaldelser
Automatiseret serviceindkaldelse er en værdifuld funktion for cykelværksteder, der tilbyder vedligeholdelsespakker. Ved at sende påmindelser før cykelsæsonen starter, bliver kunderne opfordret til at få deres cykel gjort klar, og værkstedet kan fremhæve både reparationer og forebyggende vedligeholdelse.
Serievare funktion
En serienummervare er i Sapera-universet kendetegnet ved at have et unikt identifikationsnummer, såsom et stelnummer for en cykel. Når en kunde får serviceret sin cykel kan butikspersonalet let registrere denne service og opsætte automatiske påmindelser til kunden om fremtidige serviceeftersyn.
Leverandør-fakturaindlæsning med afløftning af data
Når det kommer til håndtering af leverandørfakturaer med mange varelinjer og komplekse data, er automatisering nøglen. Med Saperas løsning til leverandørfakturaindlæsning sparer du tid, reducerer fejl og effektiviserer dine arbejdsprocesser.
Digitalisér dit lager med Sapera App
I en moderne forretningsverden er effektiv lagerstyring afgørende for virksomhedens succes. Med en voksende e-handel og kundekrav om hurtigere levering og øget produktudvalg er behovet for en velorganiseret og digitaliseret lagerafdeling mere presserende end nogensinde før.
Digitalisér dine serviceopgaver med Sapera App
Ved at integrere en intelligent app-løsning i dit ERP-system kan du løfte digitaliseringen af din forretning til nye højder. Opdag, hvordan du kan lette arbejdsdagen for både dine servicemedarbejdere og dit administrative team.
Trin for trin til en skræddersyet omni-channel løsning

Udviklet i Danmark
Vi har selv udviklet alle modulerne, og tager således også fuld ansvar for hele løsningen. Du behøver således kun at ringe til én leverandør – du vil aldrig blive fanget imellem flere forskellige leverandører, som ikke kan blive enige om hvor en evt. fejl er placeret.

Omfattende og alsidig funktionalitet
Brancheløsningen til cykelhandlere har funktioner der giver dig et detaljeret overblik over cykelhistorik via stelnummer-styring. Se eksempelvis servicehistorik, reservedelshistorik, salgsoplysninger og meget andet. Du kan også uploade billeder af reparationer og gemme på cyklen.

Vi er anerkendte i cykelbranchen
Vi har mange cykelhandlere som kunder – både små og store. Nogle af de største spillere på markedet er kunder hos os – heriblandt Design Cykler og Jupiter Ekstra.
Find ud af, om Sapera er den rigtige løsning for dig!
Lad os tage en uforpligtende snak om ERP-systemer og brancheløsninger.
Trin for trin til en skræddersyet omni-channel løsning


Udviklet i Danmark
Vi har selv udviklet alle modulerne, og tager således også fuld ansvar for hele løsningen. Du behøver således kun at ringe til én leverandør – du vil aldrig blive fanget imellem flere forskellige leverandører, som ikke kan blive enige om hvor en evt. fejl er placeret.

Oplæring
Vi hjælper jer med at opdage de forskellige funktioner; viser, hvordan man mest effektivt arbejder i systemet og i forskellige moduler, samt hvordan man kan få adgang til dataindsigter og meget mere.

Omfattende og alsidig funktionalitet
Brancheløsningen har funktioner der giver dig et detaljeret overblik over cykelhistorik via stelnummer-styring. Se eksempelvis servicehistorik, reservedelshistorik, salgsoplysninger og meget andet. Du kan også uploade billeder af reparationer og gemme på cyklen.

Gratis support
Support udgør rygraden i vores forretning og danner fundamentet for et stærkt samarbejde med vores kunder. Vi tilbyder dansk telefonisk support til alle vores kunder. Vi sidder klar til at give sparring og videreudvikle systemet i takt med ændringer i forretningens struktur, drift og størrelse, samt i takt med den digitale omstilling og lovmæssige krav.

Vi er anerkendte i branchen
Vi har mange cykelhandlere som kunder – både små og store. Nogle af de største spillere på markedet er kunder hos os – heriblandt Design Cykler og Jupiter Ekstra.
Trin for trin til en skræddersyet omni-channel løsning


Udviklet i Danmark
Vi har selv udviklet alle modulerne, og tager således også fuld ansvar for hele løsningen. Du behøver således kun at ringe til én leverandør – du vil aldrig blive fanget imellem flere forskellige leverandører, som ikke kan blive enige om hvor en evt. fejl er placeret.

Oplæring
Vi hjælper jer med at opdage de forskellige funktioner; viser, hvordan man mest effektivt arbejder i systemet og i forskellige moduler, samt hvordan man kan få adgang til dataindsigter og meget mere.

Omfattende og alsidig funktionalitet
Brancheløsningen til cykelhandlere har funktioner der giver dig et detaljeret overblik over cykelhistorik via stelnummer-styring. Se eksempelvis servicehistorik, reservedelshistorik, salgsoplysninger og meget andet. Du kan også uploade billeder af reparationer og gemme på cyklen.

Gratis support
Support udgør rygraden i vores forretning og danner fundamentet for et stærkt samarbejde med vores kunder. Vi tilbyder dansk telefonisk support til alle vores kunder. Vi sidder klar til at give sparring og videreudvikle systemet i takt med ændringer i forretningens struktur, drift og størrelse, samt i takt med den digitale omstilling og lovmæssige krav.

Vi er anerkendte i branchen
Vi har mange cykelhandlere som kunder – både små og store. Nogle af de største spillere på markedet er kunder hos os – heriblandt Design Cykler og Jupiter Ekstra.
Find ud af, om Sapera er den rigtige løsning for dig!
Lad os tage en uforpligtende snak om ERP-systemer og brancheløsninger.